Аналіз роботи МК за 2023-2024 н.р.

 

Аналіз роботи

Методичної комісії викладачів

суспільно - гуманітарного циклу

за 2023/2024 навчальний рік

 

     У 2023/2024 навчальному році викладачі  методичної комісії суспільно-гуманітарного циклу працювали  над методичною проблемою «Створення на уроках суспільно-гуманітарних дисциплін умов для формування конкурентно спроможної, гуманної творчої особистості».
    Здійснювали аналіз визначених напрямків роботи, педагогічного досвіду, обґрунтовували основні ідеї для широкого впровадження, аналізували матеріали діагностики рівня розвитку основних компонентів самоефективності  здобувачів освіти та їх навчальних досягнень. Узагальнювали та здійснювали  оцінку  педагогічної діяльності, а саме: актуальність, відповідність сучасним викликам та завданням освіти, оригінальність, новизна, стабільність, збалансованість та комплексність результатів, раціональність витрат часу, зусиль, засобів.
     Педагоги реалізовували різні освітні стратегії організації роботи: інтегрували зміст, форми, методи та прийоми навчальної діяльності, що відповідають вимогам компетентнісного підходу та основним положенням концепції освіти. Запроваджували гнучку систему організації навчального процесу, поєднували традиційну, дистанційну форми, що дозволяло оперативно реагувати на сучасні виклики (епідемії, карантини, хвороби окремих учнів, непередбачувані ситуації, воєнний стан тощо). Формували в здобувачів освіти навички самостійної роботи через використання механізмів самомотивації, самопідтримки та саморегуляції емоційного стану.
   Забезпечували продуктивну взаємодію викладача в умовах штучно створеного комунікативного простору, що передбачає ситуацію, спрямовану на досягнення запланованих цілей навчання. Використовували підтримуючий контроль та оцінювання знань (змістовне, рефлексивне, тестове, рейтингове, колективне, взаємооцінювання та самооцінювання). Розвивали соціально-емоційний інтелект, дієву емпатію як умови виховання моральності та навичок комунікації.  Здійснювали методичну допомогу педагогам в оволодінні технологіями навчальної діяльності, що відповідають різним формам організації освітнього процесу (зокрема, в умовах навчання з використанням дистанційних технологій). Підтримували та розвивали здоров'язберігаюче освітнє середовище навчального закладу (санітарний режим, позитивний мікроклімат, попередження булінгу).
      Робота викладачів була спрямована на усвідомлення пріоритетів освіти,    спрямованої на становлення та розвиток самоефективної особистості.
Педагоги розвивали в здобувачів освіти такі вміння:
вільно орієнтуватися в інформаційному та освітньому просторі;
використовувати зовнішні та внутрішні ресурси для вирішення навчальних завдань;
сприймати навчання і освіту як важливі життєві цінності, що сприяють самореалізації особистості;
прагнути до нормального (адаптивного) перфекціонізму в системі життєвих смислів;
підвищувати рівень розвитку компетентностей у вирішенні навчальних завдань;
самостійної постановки нового класу завдань;
ставити завдання власного розвитку;
ефективно самоорганізовуватися та самоврядувати власною освітньою траєкторією;
мотивувати власну діяльність;
позитивно ставитися до себе;
навчатися протягом життя.
     На засіданнях методичної комісії опрацьовано нормативні документи, а саме: інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів в закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році.
Викладання навчальних предметів в закладі велося згідно Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженої  постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392. Та використовували в роботі Навчальні типові програми МОН України Наказ 1407 від 23.10.2017 року зі змінами.
Викладачі: Ківа Н.М.та Рудковська Н.О.. ознайомили колег із матеріалами сайту «Освіторія» : «Навчай для України»: як стати освітнім змінотворцем та  5 секретів фінського освітнього дива. (Практичні поради педагогам)
Викладачі провадили освітню роботу .
Робота з обдарованими дітьми та підготовка їх до участі у шкільних олімпіадах .
Проведення першого етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад.
     Здобувач освіти Осипенко Максим група 3-4 посів 3-місце в другому етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з історїї
     Проведення предметних тижнів.
     З метою повторення й узагальнення засвоєного з.о. мовного матеріалу, формування вміння й навичок усного мовлення, уміння швидко орієнтуватися в запропонованій ситуації; скарбу, художнього слова, формування культури мовлення, розкриття краси й багатства української мови; додатковою та довідковою літературою, уміння проводити публічні виступи; формування розуміння того, що українська мова — наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава, розвитку творчих здібностей з 1 по 11 листопада було проведено тиждень української мови та літератури. А також проводилися тижні історії та правознавства.
     Організація взаємовідвідування уроків.
     Упродовж навчального року було організовано взаємовідвідування уроків. Саме підвищення власного професійного рівня є головною метою відвідування заняття іншого викладача. Тому основна мета взаємовідвідування уроків – це обмін досвідом, а також отримання нового імпульсу у подальшій професійній діяльності.  Після взаємовідвідування уроків викладач  повинен осмислити, що він записав у ході проведення уроку , а також взяти участь в аналізі виконаної роботи та підбити підсумки. Далі він повинен активно освоювати досвід, який здобув на відвіданих уроках. Також викладач може проводити опитування, анкетування, вводити нові поняття та більш ефективно організовувати процес самостійної роботи здобувачів освіти. Також це допоможе у розвитку методичної компетенції. Якщо творчо інтерпретувати здобутий досвід, то можна знайти і свої нові підходи в організації навчально-виховного процесу у закладі. Саме відвідавши уроки Ківи Н.М. Рудковської Н.О. удосконалювали викладання.  Подібна практика сприяє ефективному обміну досвідом роботи між педагогами. Таким чином підвищується рівень проведення уроків.
Поповнення навчальних кабінетів дидактичними матеріалами, тестовими завданнями для тематичних атестацій.
     Викладачі постійно наповнюють навчальні кабінети дидактичним матеріалом, тестовими завданнями для тематичних атестацій. Оснащують кабінети нові навчальні стенди..
Використання технологій дистанційного навчання.
      Викладання предметів під час воєнного стану реалізовувалися шляхом використання технологій дистанційного навчання у різних формах. Основними видами навчальних зайняття за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, урок, практичні заняття, консультації та інші. Уроки проводяться зі здобувачами освіти  дистанційно в синхронному або асинхронному режимі відповідно до навчального плану. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб'єктами дистанційного навчання під час навчальних зайнятостей, що проводяться дистанційно, забезпечувалося передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі. Вчителі надавали доступ ученикам до вебресурсів та вебсервісів Всеукраїнської школи онлайн (https://lms.e-school.net.ua/about) , Національної освітньої платформи «Всеосвіта»( https://vseosvita.ua/) «На урок» (https://naurok.com.ua/).  що необхідні для забезпечення дистанційного навчання, містять навчальні відеолекції, конспекти, тестові завдання, методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо.          
Викладачі методичної комісії брали участь
Рудковська Н.О. Соловйова В.С. брали участь у XXIV Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика та в XXIV Міжнародному конкурсі імені Тараса Шевченка.
Соловйова В.С. взяла участь та посіла друге місце і нагороджена дипломом за участь у Всеукрайнському конкурсі дитячо юнацької творчості: «Безпека в житті – життя в безпеці»
Взяла участь у Всеукраїнському диктанті в рамках тижня української мови та писемності.
Ківа Н.М. участь у Всеукраїнській історико-краєзнавчій конференції за Міжнародною участю  Україна в сучасному геополітичному просторі. Стаття викладача  надрукована в збірнику з грифом МОН України.
Участь в обласному конкурсі НМЦ ПТО у Дніпропетровській області на кращий урок онлайн з історії. Набрала 80 балів із 100 т а отримала сертифікат.

 

Комментарии